Kosttilskud, vitaminer og olietilskud

*Adaptil

Diffusoren er en rigtig god løsning, der hjælper din hund med at bevare roen samt tilpasse sig omgivelserne i hjemmet, når den f.eks. skal være alene hjemme, hører høje lyde, møder fremmede eller er bange.

Halsbåndet
 er en rigtig god løsning, der hjælper din hund med blive tryg og tilpasse sig, selv når den befinder sig uden for hjemmet. Det kan være f.eks. når der forekommer høje lyde, ved træning, bilkørsel, og når den er bange.

Sprayen hjælper med at gøre din hund mere tryg, når I er på farten. Den gør køreturen i bil, og besøget hos dyrlægen, mindre stressende.

*Canosan

Canosan er et naturligt kosttilskud der støtter den normale funktion i ledbrusk, ledkaplser, sener og ledbånd hos hunde og katte. Den styrker og vedligeholder dyrets bevægeapparat og holder dyret friskt og aktivt længst mulig. Canosan har en høj smagelighed og de fleste (både hunde og katte), spiser dem som en godbid.

Canosan er baseret på ekstrakt af grønlæbet musling (GLME) og indeholder tre vigtige ingredienser, som giver hunden og katten stærke led:

Glukosaminoglykaner (GAG’er) er vigtige byggesten i brusk, sener, ledbånd og ledkapsler og sikrer stabilitet og elasticitet i leddene.

Langkædede flerumættede fedtsyrer hjælper organismen med at lindre betændelsestilstande.

Komplekse kulhydrater bidrager til at nedsætte mængden af betændelsesfremkaldende elementer i blodkarrene og letter dermed transporten af næringsstoffer til deres bestemmelsessted.

*Cystophan

Mange katte med symptomer på blærebetændelse, har hverken vækst af bakterier eller blæresten i urinvejene. Derimod har de problemer med en sygdom der kaldes idiopatisk cystitis. Det er en urinvejslidelse som for katten føles helt ligesom om den havde blærebetændelse, og som også giver de samme symptomer (inkl. blod i urinen), men som altså hverken skyldes bakterier eller sten. Derimod mener man at stress er den største udløsende faktor for idiopatis cystitis hos katte. Næsten 50% af de katte der har haft idiopatisk cystitis, får det igen indenfor det næste år.

Cystophan kombinerer 3 aktive ingredienser i en kapsel med lækker kyllingesmag:
N-acetyl-D-glucosamin. Blærevægen har en beskyttende hinde af glycosaminoglycaner (GAG). N-acetyl-D-glucosamin er en GAG byggesten, og hjælper dermed til at holde det beskyttende lag ved lige.
Hyaluronsyre danner gitteret/”stiladset” for det beskyttende glycosaminoglycanlag (GAG).
L-tryptophan er en aminosyre der omdannes til serotonin i kroppen. Serotonin er en neurotransmitter der regulere humør og stress i hjernen. L-tryptophan har vist sig at reducere stressrelateret adfærd og angst hos katte.

*Cystopro

CystoPro er kapsler hjælper til at give din hund en god støtte og sundhed i urinvejene, og medvirker til at holde urinvejene fri for infektioner.

CystoPro har følgende aktive ingredienser:

N-acetyl D-glucosamin der er “byggesten” til GAG-laget i blæreepitelet og hjælper med at gendanne og opretholde et stærkt og modstandsdygtigt blæreepithel.

PACs er et narturligt forkommnede antioxidant udvundet fra tranebær. Hindrer bl.a. E. Coli i at hæfte itl blæreepithelet og forhindrer derved kolonisering og blærebetændelse. PACs Har desuden vist at have en hæmmende effekt på dannelsen af biofilm.

MOS binder E. Coli og virker tiltrækkende på fagocytter (hvide blodlegemer der bekæmper bakterier)

Probiotika stimulerer et sundt og velfungerende immunforsvar

*Efa olie – Scanvet

Olietilskud til hund og kat. Dryppes i maden. Virkelig god mod overdreven fældning/mat og glansløs pels.

Olie med koncentreret indhold af essentielle omega-3 og omega-6 fedtsyrer inkl. gamma-linolensyre.

*Feliway

Feliway er det førende varemærke indenfor feromonprodukter til katte. Alle produkter bidrager til at skabe en tryg og harmonisk tilværelse for dine katte både i hjemmet og på rejser. Produkterne i Feliway -serien er enkle at anvende, har dokumenteret effekt. De indeholder en syntetisk kopi af kattens naturlige feromoner. Der ud over forebygger og modvirker de uønsket adfærd, forårsaget af stress og uro, hos din kat.

Feliway Classic hjælper din kat med at håndtere forandringer i hjemmet, forebygge uro ved rejser og modvirker uønsket adfærd. Feliway classic får katten til at blive tryg.

Feliway Friends mindsker spændinger og konflikter mellem katte i hjemmet. Det får katte til at trives sammen.

Sprayen hjælper med at gøre din kat mere tryg, når I er på farten. Den gør køreturen i bil, og besøget hos dyrlægen, mindre stressende.

*Flexadin Advanced UCll

Flexadin Advanced UCII er et nyt og unikt produkt til hunde med gigt.

Når en hund får gigt, ødelægges brusken, og kollagen type II bliver blotlagt i leddet. Kroppens immunforsvar (T-lymfocyttene) kender ikke dette kollagen, og reagerer som om det er noget fremmed der skal bekæmpes. Denne reaktion kaldes inflammation, og det er herfra gigtsmerterne stammer.

Når hunden fodres med Flexadin Advanced UCII, præsenteres de nye T-lymfocytter for kollagen type II i tarmen, og lærer det derved at kende. T-lymfocytterne betragter derefter ikke kollagen type II som noget fremmed for kroppen, og inflammationen i leddet udebliver.

I et klinisk studie hvor man delte en gruppe hunde med gigtsmerter op i 4 grupper, viste et tydelig reduceret smerteniveau hos gruppen der fik Flexadin Advanced UCII efter 60 dage, og en yderligere forbedring helt frem til dag 150 efter påbegyndelsen af behandlingen

*Ipaktine

Ipakitine er et kosttilskud til hunde og katte med nedsat nyrefunktion. Hunde og katte med nedsat nyrefunktion får ophobet fosfat, urea og creatinin i kroppen. Det er et smagløst pulver som kan blandes med foderet.

Ca-carbonat binder fosfat i tarmen og nedsætter optagelsen til blodbanen

Chitosan er et naturprodukt som bl.a. absorberer urea og creatinin

*Kalm

Kalm er et fodertilskud som indeholder essentielle aminosyrer og vitaminer der virker på signalstoffer i hjernen der regulerer angst og adfærd.

Det kan anvendes til både hvalpe og killinger såsom til voskne hunde og katte. Kalm andvendes i forskellige situationer til hunde der bliver angst, nervøs, utryg eller stresset. Kalm kan også anvendes under træningssituationer og ved sammenkomster med mange mennesker, hvor hunden oplever stress eller utryghed.

*Kanavit vitaminer

Kanavit vitamin- og mineraltabletter til hunde, indeholder alle de vitaminer og mineraler en hund har behov for, samt chelerede spormineraler. Ideelt kosttilskud mod fældning og skæl, fremmer stærke knogler, led og tænder samt giver en smuk og blank pels.

*Kattemalt (hairball remedy)

Kattemalt bruges til katte der har tendens til forstoppelse pga. hårboller.

Kattemalt hjælper hårbollerne til at passere igennem systemet, ved at smøre og binde væske. Pastaen gives direkte i kattens mund et par gange dagligt, indtil afføringen igen er normal. Kattemalt virker også appetitstimulerende, og kan derfor også bruges til katte med let nedsat appetit.

*Mælkegærtabletter

Velsmagende gærtabletter til katte med et naturligt højt indhold af B-vitamin, spormineraler og proteiner. Ideelt kosttilskud mod fældning og skæl der giver en smuk og blank pels.

*Omega 3-6 olie

Omega-3-6 er et fodertilskud med en balanceret sammensætning af fiske- og planteolie til hunde og katte. Omega-3-6 har et højt indhold af de biologisk aktive essentielle fedtsyrer EPA, DHA og GLA. Omega-3-6 kan anvendes til alle hunde og katte uanset alder. Produktet er velsmagende og kan uden problemer anvendes sammen med et hvilket som helst fuldfoder. Olien er meget koncentreret, så den daglige anbefalede dosis er forholdsvis lav. Det gør olien ekstra velegnet til overvægtige dyr, der også har behov for et tilskud af omega fedtsyrer, uden at det daglige kalorieindtag bliver for højt. Omega-3-6 gives som et dagligt fodertilskud for at styrke og pleje hud, pels og led.

*Pro-fibre (kanin, marsvin, gnaver og hund)

Pro-fibre er et pelleteret tilskud af velsmagende fordøjelige fibre fra mange forskellige kilder. Pro-fibre andvendes i forbindelse med mave-tarmproblemer hos kaniner, marsvin, andre gnaverer og hunde.

– Et dagligt tilskud af ekstra fiber
– Anvendes i forbindelse med fordøjelsesproblemer
– Indeholder gavnlige mikroorganismer(mælkesyrebakterier)
– Indeholder kostfibre for at øge vækstraten for de gavnlige bakterier

Hunde

– Problemer med analkirtlerne (øger konsistensen af afføringen, hvorved analkirtlerne lettere bliver tømt)

– Give ekstra mæthedsfornemmelse til en hund på slankekur

– Ved hård mave (forstoppelse)

– Ved langvarig diarré

– Koprofagi (hunden spiser afføring)

Kaniner/Gnaver

Vær også opmærksom på at kaniner og marsvin med blød mave, også kan have problemer med tænderne.
– Hvis en kanin/gnaver ikke får tilstrækkeligt fibre i sin diæt, kan det medføre fordøjelsesproblemer.

– Kronisk sart mave

– Kortere perioder med stress eller diarré

*Pronefra

Hjælper med at bremse udviklingen af kronisk nyresvigt. Pronefra har en høj smagbarhed og gives sammen med et måltid – enten på foderet eller direkte i munden efter fodring – ved hjælp af den medfølgende sprøjte.

Pronefra binder fosfat i mavetarmkanalen. Ved at normalisere fosfatniveauerne i kroppen bremses sygdomsforløbet. Den binder nyreskadelige affaldsstoffer, som findes i blodbanen, og skåner dermed nyrerne.

*Uropet

Uro-Pet er en velsmagende pasta, med et højt indhold af DL-methionin, som er kendt for sin virkning på pH niveauet i urinen på hunde og katte. Ved at styre pH niveauet i urinen, kan man modvirke dannelsen af struvitsten i urinvejene. Uro-Pet er meget velegnet til både hunde og katte med tendens til struvitsten men også dyr der tidligere har vist tegn på struvitsten

*Zylkene 75 mg og 225 mg

Zylkène er et fodertilskud til hunde og katte, der virker mod uro og utryghed. Zylkène er udviklet for at gøre det lettere for hunde og katte at mestre uvante situationer eller stressende perioder

Zylkène er et naturligt produkt, som er fremstillet af komælk. Produktionen foregår uden kemikalier, og Zylkène indeholder ingen konserveringsmidler. Zylkène virker på samme måde, som mælk virker på helt små babyer, der altid falder til ro når de får mad. Det skyldes at de nedbryder mælk anderledes end voksne (andre enzymer aktive). Det er dette fænomen der er udnyttet i Zylkène. Derfor bliver hesten ikke påvirket (skæv) af produktet – der er faktisk ikke reporteret bivirkninger ved produktet!

Når kasein spaltes af trypsin i tarmen, “frigøres” det bioaktive peptid Alpha-casozepin, der transporteres fra tarmen til blodbanen, og som herved har en beroligende og afslappende effekt. Fodertilskuddet Zylkène indeholder alpha-casozepin.